Winkelwagen

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.

Hoe plaats ik een bestelling? 

Alle informatie over het bestellen van kant-en-klare borderpakketten en het aanvragen van een beplantingsplan op maat vindt u op de pagina Eenvoudig online bestellen

De planten uit onze plantengids zijn niet altijd uit voorraad leverbaar. Indien u een bepaalde tuinplant wenst te bestellen kunt u contact opnemen via onze contactpagina. Geef dan direct aan hoeveel planten u wenst te ontvangen. Na uw aanvraag ontvangt u een vrijblijvende offerte. 

Heeft Yarinde een veilige betaalomgeving? 

Ja, onze website is versleuteld waardoor u veilig kunt shoppen. Hiervoor hebben wij verschillende keurmerken ontvangen. Bij Yarinde.nl kunt u uitsluitend betalen met de meest voorkomende betaalmethodes

Hoe snoei of verzorg ik mijn tuinplant, vaste plant of heester?

Het snoeien en verzorgen van tuinplanten is afhankelijk van het soort. Indien u advies wilt over het snoeien of verzorgen van een specifieke plant kunt u deze stellen bij de desbetreffende plant in onze online tuinplantengids

Zit er ook een beplantingsplan bij een kant-en-klaar borderpakket?

Bij elk borderpakket zit een kant-en-klaar beplantingsplan. Deze kunt u vinden als foto bij de borderpakketten van Yarinde. Vanwege duurzaamheidsoverwegingen printen wij deze niet uit. 

Ik heb een afwijkende vorm tuin of tuinborder, hoe plant ik het borderpakket dan aan?

Voor meer informatie over de locaties van uw nieuwe tuinplanten verwijzen wij u graag naar de pagina beplantingsplan borderpakketten

Wat is de beste tijd om de borderpakketten van Yarinde aan te planten?

Wij leveren tuinplanten in pot. Dat betekent dat ze in principe het hele jaar aangeplant kunnen worden. Het is daarbij belangrijk dat de wortels zich goed in de grond kunnen hechten. Hiervoor bewerkt u eerst de bodem en mag de tuingrond niet bevrozen zijn. Tijdens vorst kan er daarom niet worden aangeplant. Wanneer u in de zomerhitte gaat tuinieren, dient u de planten iets frequenter water te geven. 

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Dat kan. U heeft tot 14 dagen na ontvangst recht om uw bestellingen te annuleren. Meer informatie over het annuleren en retoureren vindt u hier

Slaan tuinplanten altijd aan?

Omdat wij uitsluitend met een levend product werken kan het wel is voorkomen dat een plant, boom of heester niet aanslaat. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zoeken altijd naar een gepaste oplossing. Daarnaast bieden wij altijd 3 maanden groeigarantie

Ik kan niet alle informatie kwijt in het aanvraag formulier voor het beplantingsplan op maat, hoe geef ik deze door?

Na uw aanvraag nemen onze tuinontwerpers binnen 72 uur contact met u op. Hierin heeft u de mogelijkheid om extra vragen te stellen, of informatie te geven die u niet kwijt kon in het formulier. Wij vragen u altijd na dit telefoongesprek om enkele foto's van uw huidige tuinsituatie te sturen, zodat wij een beter beeld hebben van uw tuin of tuinborder. 

Kan ik bij Yarinde.nl langskomen om tuinplanten uit te zoeken? 

Nee, wij hebben een beperkte eigen voorraad om altijd verse tuinplanten te leveren. Indien u kiest voor de optie afhalen kunt u wel tuinplanten afhalen. Deze zetten wij dan voor u klaar op de dag dat u wenst op te halen. 

Enkele bladeren van mijn bestellingen zijn geel, komt dat nog goed? 

Bij een juiste aanplantingen komt dat altijd weer goed. Soms kan het voorkomen dat bladeren wat geel worden. Dat kan bijvoorbeeld wanneer een plant in bloei staat. Op dat moment stop de plant al haar energie in het maken van bloemen en dus niet in het groenhouden van het blad. Bladgroen wordt gemaakt door de Chloroplasten (of bladgroenkorrels). Op het moment dat het 'nut' van het blad verlopen is, stopt de plant er minder energie in. 

Blijf op de hoogte met tips en weetjes over borderplannen en tuinplanten.